Dübörög a ház!

Írok egy kis blogot, hogy jelet tudjak adni magamról Brüsszelben...

Eső counter

Esős napok száma mióta itt vagyok: 10/2 ( eltöltött napok száma/esős napok száma)

Buli counter

Bulis napok száma mióta itt vagyok: 10/6

Friss topikok

  • viti2: A sálakhoz grat, szerintem a kanadás elég király, biztos a többi is jó. Kíváncsi vagyok mikor kezd... (2009.11.26. 20:46) Milyen cuccaim lesznek....
  • kutyacica: @szpiti: na Szpiti ez kiralysag! En dec11-en megyek, akkor majd mindenkeppen ossze kell futnunk! A... (2009.11.20. 22:39) Lille-ben jártam
  • szpiti: Jaja, örülök, hogy mostanában senkinek nem jutottam eszébe, hogy ideális alany vagyok MLM-re... "N... (2009.11.19. 20:03) Érdekes videók
  • viti2: Mire mi megyünk profi idegenvezető leszel, mert kb ugyanezt a programot fogjuk végigcsinálni. Az I... (2009.11.11. 23:48) A távolmaradásom oka...
  • kutyacica: @viti2: +1 ez milyen zene mar :))) aztan majd csak figyeljel, iden en is Halloween-ezek vegre, k... (2009.10.31. 05:16) Hát akkor táncoljál...

Összegzés

2009.11.17. 00:50 szpiti

Sziasztok!

Így kicsit utánaszámolva már csak nettó két hónap van hátra az itt tartózkodásomból, és mivel kicsit több mint két hónapja jöttem ki (szeptember 8-án voltam utoljára magyar földön), így féltávnál jó néhány dolgot összefoglalni.

Ez következik most, mindenféle csoportosításokkal.

Brüsszel
A város továbbra is nagyon bejön. Igazából mostmár egyáltalán nem tekintek rá olyan szemmel, hogy váó, mekkora templom, hogy kerül ez ide, de azért még otthon is bármikor mentem haza a villamossal, a Petőfi - hídon azért elnéztem jobbra meg balra, és csodálkoztam a látványban, ötszázadjára is, mert jó votl nézni. Na valahogy már itt is ezt érzem. Megszoktam, hogy amikor elkanyarodik a busz az Európai Parlament mellett, akkor tudom, hogy már majdnem otthon vagyok. Otthon. Úgy érzem otthonként gondolok Brüsszelre.

Az élet
Eleinte nem igazán tudtam mire vélni, hogy miért gondolom azt, hogy Brüsszel jobb mint Budapest. Ez csak azért van, mert azt akarom gondolni, hogy ez itt a nyugati jólét, és a kutyaszar is másként csillog a járdán? Vagy tényleg van benne valami? Úgy éreztem, hogy annak ellenére, hogy az utca ugyanúgy koszos, ugyanúgy van kutyaszar (bár korántsem annyi), ugyanúgy van dugó, mégis valahogy jobb.
Aztán beszélgetve pár emberrel, akik éltek hosszabb távon mindkét városban arra jutottam, hogy élhetőbb. A bizonyos fokú kosz, meg a forgalom hozzátartozik egy nagyváros életéhez, más kérdés, hogy hogy kezelik azt...

Életvitel
Mostmár hogy beleszoktam az itteni dolgokba, kicsit megváltozott az életvitelem is. Például rendszeresen főzök magamnak valamit. Ez otthon pl elképzelhetetlen volt, mert sajnáltam az időt rá. Sajnáltam az időt még 10 percig is a konyhában állni, itt meg már várom, hogy mikor főzhetek megint :) Mondjuk több a szabadidőm is (amit tanulásra is fordíthatnék), nem kell mindig rohannom valahová, mint otthon.
De változtam szerintem pár dologban, aminek örülök. Pl nem kapok agyvérzést, ha valaki nem halad előttem a boltban. Szépen megvárom, míg megnézegeti, hogy melyik sajtot akarja megvenni, aztán tolhatjuk a kocsit (ezt mondjuk látnotok kéne, hogy az emberek milyen szinten széthagyják a kocsikat a botlban, kb 3 lépés után mindig meg kell állni...), remélem ezt meg tudom tartani hosszú távon is, és nem csak itt lesz érvényes...

Emberek
Azt is mondhatnám, hogy az Erasmus legjobb része az, hogy megismersz rengeteg embert a világ minden tájáról, aztán a következő években meg körbeutazhatod a világot, és mindenhol lesz egy ismerősöd, de én inkább annak örülök, hogy különböző stílusú és világszemléletű emberekkel találkozhatok. Egyszerűen nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyit lehet tanulni mindenkitől, mentalitásban vagy életvitelben.
Látni pl azt, hogy a spanyoloknak mindegy milyen zenét teszel be, mindegyikre tudnak hihetetlen ritmusosan mozogni és nekik 5 előtt sosem ér véget a buli, vagy pl a belgákat, akik azért nyomják a sört meg sült krumplit rendesen, és nem látni elhízott fiatalt egyáltalán, sztem azért, mert ahogy látom, ők elég sokat sportolnak. Vagy pl az egyiptomiakat vagy a palesztinokat vagy az izraelieket, hogy mennyire más szemmel nézik a világot mint mi...
Azt hiszem már most van pár olyan ember, akikkel azután is fentmarad a kapcsolatom, hogy hazamegyek, legalábbis remélem.

Tanulás
Na, hát ez a necces része a dolognak, de még mindig úgy gondolom, hogy meg lehet az összes tárgyam mind a két egyetemen. Az itteniekkel igazából nincs is gond, hogy hogy fér bele majd az otthoni, az lesz kérdés.
Ismét rá kellett jönnöm, hogy szeretek egyetemista lenni, egyetem nélkül :) Annyi értelmes dolgot lehet csinálni aminek semmi köze ahhoz a sok szarhoz, amit a BME-n tanítanak, főleg most látom, hogy pl az itteni közgázon tanuló barátaim miket csinálnak.  A srácokat kivitték Stuttgartba 3 napra, hogy egy cégnek dolgozzanak a projektjén. Fizetést ugyan nem kaptak érte, de volt 3 nap teljes ellátásuk Stuttgartban, és egy belga multi cég egyik projektcsapatában dolgoztak, olyan tapasztalatot szerezve, ami megfizethetetlen. Titoktartási szerződés miatt olyat től sokat nem tudtam meg tőlük, de azt mondták, hogy ez volt az egyik legjobb dolog az eddigi tanulmányaik során.
Szóval továbbra is csak valahogy át akarom vészelni a maradék időszakot, adjanak egy diplomát, nem érdekel hogy milyen jegyek vannak benne, csak ne kelljen ezt a sok szart tanulnom tovább...
Sztem az a baj, hogy megutáltatták velem a villamosmérnökséget otthon ezzel a sok unalmas, semmirevaló szarral, pedig helyenként érdekelne a dolog technikai része is, de ha bárki megkérdi, hogy melyik volt a kedvenc tárgyam az elmúlt 5 évben, akkor habozás nélkül azt mondom, hogy a Projektmenedzsment, és utána nem tudok mondani egyet sem, ami ezredannyira is lekötött volna...

Bulik
Egyre több, egyre több ismerőssel, egyre vadabb bulikkal, mit mondhatnék még :)

Na hát talán ennyi, kicsit ez most inkább személyesebbre sikerült, mint ismeretterjesztőre :) De ezt hiszem azért annyit megállapíthatok, hogy jól érzem magam itt kint, bár hiányoznak az otthoni dolgok és jó lesz hazamenni, és találkozni veletek, (jó volt, hogy az utóbbi időben több mindenkivel tudtam beszélni, örülok neki:)) azért kicsit sajnálom, hogy már csak két hónap van hátra!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://duborogahaz.blog.hu/api/trackback/id/tr431530836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása